DTU Adventure Race efterår 2003

Adventure race var gået forrygende i sommers (vi vandt), så der var ingen tvivl om, at der skulle stilles hold igen, som om løbet forrige oktober var MEGET ekstremt (sne, isslag, regn osv.). Som altid var der bøvl med at få samlet et hold. Dorthe Skovlyst var klar med det samme, men alle andre havde gode undskyldninger (mors 60 års fødselsdag, til Frankrig med kæresten osv. osv.). Til sidst lykkedes det dog at finde den perfekte tredje mand: Lars Lindstrøm. Han var på den lange bane i kuli løbet, og mente ikke at 'børnebanen' var noget problem. Han tog en smule fejl ....

Løbet gik utrolig godt, og vi kom ind som nummer 2. En halv time efter vinderholdet men som suverænt bedste mix-hold. Det lykkedes os at holde et godt tempo hele vejen rundt, og der var ingen store kriser.

Løbet bestod denne gang af 4 slynger med start og mål på DTU. Vejret var heldigvis rimelig pænt, tørvejr, 8-9 grader om dagen og 2-3 om natten. Dette betød at vi kunne køre hele ruten i stort set samme beklædning: vintertights og vindtæt.

Start -> DTU-1 (12.00 - 12.44) [8 km løb] (0:44)
Første disciplin og første slynge var en løberunde fra DTU til Geel skov. I skoven skulle der findes et par poster, inden turen gik tilbage til DTU igen. Vi lagde ud i et ret højt tempo i hælene på holdene på den lange rute. Orienteringen gik perfekt med et snedigt vejvalg forbi Holtekollen der bragte os helt i front. Vi var først tilbage på DTU i samme tid som to andre hold. mtb på det blå spor i Rude Skov. Vi havde planlagt at køre stærkt i starten, så vi kunne komme ud på ruten som nogen af de første, og undgå køre i kø. Andre havde åbenbart samme plan, for der blev kørt stært i starten. Vores plan lykedes. Vi ankom som første hold og startede først ud på mtb tuten.

DTU-1 -> CP1 (12.44 - 14.14) [40 km cykling] (1:30)
Efter den blide gik DAR ny rigtigt i gang. Næste disciplin bød på cykling til nordenden af Grib Skov, hvor vi gik ud fra vi skulle løbe orienteringsløb. Der var en enkelt kotrolpost undervejs, som åbenbaret voldte en del hold problemer. Vi havde dog ingen. Vores problem opstod allerede efter 300 meter, da jeg forundret spurgte Lindstrøm, om han ikke skulle have nogen rygsæk med .... Et par minutter senere kunne vi drøne afsted igen. Vi havde fået lavet en slæbesele, så Dorthe kunne blive trukket lidt på de lange cykel stræk. Det fungerede perfekt. Lindstrøm og jeg skiftedes til at trække Dorthe, mens den anden lå forrest og satte tempo. Med denne taktik og et godt vejvalg havde vi faktisk 4. bedste tid på strækningen - kun to minutter fra anden bedste tid. Team Basic må have kørt som død og djævel, for de var eftersigende 30 minutter foran. Det virker ikke helt troværdigt..

CP1 -> CP1 (14.14 - 15.01) [10 km mtb-orientering] (0:47)
Surprise. Vi skulle ikke løbe o-løb men i stedet køre mtb orientering. Vores bagdele og række var ikke tilfredse med den frodeling, men taktisk set var det egentlig ok. Jeg lurede hurtigt, hvorledes man skulle orientere rundt på turistkortet med ridestierne. Turen gik perfekt. Vi havde bedste tid og indhentede førerholdet!!

CP1 -> CP2 (15.01 - 16.27) [40 km cykling] (1:26)
SUK. Mere cykling. Vi kastede et par boller i sækken og så gik det ellers tilbage sydpå. Dorthe røg på træk igen, og det lykkedes os at holde et fornuftigt tempo. Benene var dog ved at være lidt tunge op ad bakkerne.

CP2 -> CP2 (16.27 - 17.06) [7 km løb] (0:39)
Næste disciplin var bike'n'run. Antallet af cykler man fik med rundt på ruten blev afgjort ved spydkast. Vi kunne ligeså godt bare være løbet med det samme, for vi ramte ikke en meter. Det var nu egentlig ok, for det var ikke så tosset at få løbet lidt igen. Vi må desuden også have holdt et godt tempo, for vi havde en delt bedste tid.

CP2 -> DTU-2 (17.06 - 17.20) [4 km cykling] (1:47)
Fra Geel skov gik det tilbage til DTU. Et hurtigt skift tøj og pakning af pandelamper.

DTU-2 -> CP3 (17.20 - 17.58) [12 km cykling] (0:38)
Igen et kort transportstræk fra DTU til Hareskoven, hvor vi troede vi sklulle køre MTB. Vi valgte at køre rundt med ring 4. Dette var ok, og vi tabte kun 8 minutter til Team Basic, der tydeligvis var væsentligt hurtigere på cyklerne end os.

CP3 -> CP3 (17.58 - 19.22) [10 km orienteringsløb] (1:24)
Snydt igen. Vi skulle ikke køre mtb men i stedet løbe orienteringsløb. Dette passede os egentlig fint, da vi var ved at være godt trætte af at cykle. Vi nåede at løbe de første ca. 2 km i skumringen inden vi spændte pandelamperne på. Det lykkedes at holde et pænt moderat tempo og o-teknisk var Lindstræm sublim. Ingen bom overhovedet. Vi havde 2. bedst tid, 4 minutter efter Team GIV.

CP3 -> CP4 (19.22 - 20.08) [20 km cykling] (0:46)
Trætte af at løbe var det godt at komme på cyklerne. Turen gik fra Hareskoven til Slagslunde vest for Ganløse. Det var blevet helt mørkt, så cykeltrækningen krævede lidt mere teknik, men gik stadig forholdsvis fint.

CP4 -> CP4 (20.08 - 20.20) [blindekajak] (0:12)
Dette var en spøjs disciplin. Dorthe skulle padle en tur rundt i kajak med bind for øjnene, mens vi andre skulle dirigere hende med klap (et for venstre, to for højre). Det gik ok, selv om det lykkedes os at sende hende det meste af søen rundt. Måske vi skulle have aftalt hvem af os på der skulle dirigere hende i stedet for a klappe samtidig ...

CP4 -> DTU-3 (20.20 - 21.29) [25 km cykling] (1:09)
Tilbage på cyklerne. Denne gang fra Slagslunde til DTU. Vi startede med at møde en del hold i modløb og erfarede, at vi var ca. en halv time foran næste hold. Dette gav blod på tanden, og vi holdt et godt tempo. Fra Ganløse havde jeg Dorthe på træk. I Værløse var jeg ved at være godt træt, men Linfstrøm var gået helt ibrædderne, så jeg fik lov til at trække hele vejen til DTU. Vi tabte en hel del tid til førerholdet.

DTU-3 -> CP5 (21.29 - 21.46) [5 km cykling] (0:46)
Et kort transportstræk fra DTU til Nybro kanoudlejning. Vi forsøgte at få noget energi og drak en masse cola

CP5 -> CP5 (21.46 - 22.53) [5 km kano] (1:07)
Slut med cykling og løb. Nu var der dømt kano orientering. Det foregik i Amazonas og Lyngby Sø, så vi havde ikke de store problemer med at finde posterne. Vi skiftedes til at padle, og den sidste mand/quind sad og spiste energisnask og drak cola. Lindstræm var stadig vissen da vi startede, men på det sidste strræk var der kommet lidt krudt i ham igen, og han trak igennem. Hvis mellemtiderne passer tabte vi 15 minutter i forhold til hurtigste tid. Dette virker ikke helt realistisk, og vi tabte da også kun 5 minutter til førerholdet.

CP5 -> CP6 (22.53 - 23.19) [8 km cykling] (0:26)
Lindstrøm var tilbage! Der var krudt på knægten og han trak Dorthe heæe vejen, men jeg holdt tempo. Bedste tid med 3 minutter

CP6 -> CP6 (23.19 - 23.49) [træklatring] (0:30)
Endelig var det tid til træklatring. Ruten var nemmere end i sommers, og vi kom alle 3 hurtigt igennem uden de store problemer.

CP6 -> slut (23.49 - 00.23) [træklatring] (0:34)
Nu var det ved at være slut. Vi vidste at vi havde et godt forspring til de næste og vi skulle bare tilbage til DTU. Lindtrøm var fortsat godt kæørende, så ham trak 'traileren', mens jeg satte tempo. Var vi imponerende friske, og bortset fra uendelig mange røde lys gik det flyvende.

Dette var et forygende DTU Adventure Race - nok det sjoveste hidtil. Vi var godt kørende/løbende det meste af ruten, humøret var højt, vejret var godt og vi gik aldrig helt kolde (Lindstrm undtaget). Vi sluttede 43 minutter efter vinderne og 23 minutter foran dem, der blev nummer tre. Vinderne fik lidt tidsstraf, så det endte med kun at være 32 minutter. Vi tabte primært tid på cykelstrækkene, så det træner vi mere af inden vi stiller op næste år. For det gør vi helt sikkert!

Resultater:

Ankomst

Tid disciplin

Tid på disciplin i forhold til bedste tid i minutter (tabt (-) / vundet (+))

Tid efter førerhold i minutter